Jablonského 383, Písek, 39701
Autoklub
Historie Autoklubu Písek – Hradiště
Poznejte Autoklub Písek zblízka
V reportáži se dozvíte více o fungování klubu, o tom, kdo za ním stojí, a jak vypadá běžný den, kdy se na okruhu závodí nebo trénuje. Video vám pomůže nahlédnout do prostředí, kde vyrůstají budoucí závodníci a kde motorsport skutečně žije.

Začátky a první roky (1960–1970)
Motocyklové závody na písecké trati u Dobešického statku se konaly už od roku 1968, kdy se prvníkrát objevily na mapě československých okruhů.
Klub, založený krátce po vzniku Československého Autoklubu (AČR), sdružoval nadšence techniky i motorsportu na úrovni amatérské i závodní.

Rozvoj traťové infrastruktury (1970–1990)
V roce 1976 byla trať v hradišťské části Písku výrazně modernizována. Součástí se stala nová asfaltová dráha o délce cca 1 250 m s převýšením až 4 m, určená především pro motokáry, ale později i pro supermoto.
Trať se jezdila proti směru hodinových ručiček s maximální kapacitou až 34 jezdců.

Obnova a profesionalizace po roce 1990
Po téměř dvacetiletém období včetně členství ve Svazarmu klub v roce 1990 opět posílil své řady a stal se součástí obnovující se AČR. Trať prošla sérií rekonstrukcí, zmodernizovaly se zázemí, bezpečnostní vybavení i klubové prostory.
Díky tomu se stala stabilní základnou motokár, mini‑moto disciplín, supermota a testovacích jízd pro veřejnost i závodníky.

Současnost a význam
Dnes Autoklub Hradiště provozuje aktivní kalendář motokárových a supermoto závodů, pravidelně pořádá FIM MiniGP, domácí Putovní pohár juniorů i hobby víkendové tréninky.
Areál patří mezi několik licencovaných polygonů v jižních Čechách a slouží také jako centrum bezpečné jízdy. Více než 50 000 řidičů využilo od roku 1998 zdejší areál pro výuku a nácvik bezpečné jízdy – ať už v rámci školení, nebo výcviku pořádaného partnery.