📢 Organizační pokyny k závodu motokár ve dnech 9.-13.7.2025.🔗 Více informací

Autoklub

Historie Autoklubu Písek – Hradiště

Poznejte Autoklub Písek zblízka

V reportáži se dozvíte více o fungování klubu, o tom, kdo za ním stojí, a jak vypadá běžný den, kdy se na okruhu závodí nebo trénuje. Video vám pomůže nahlédnout do prostředí, kde vyrůstají budoucí závodníci a kde motorsport skutečně žije.

Autoklub-cr-budova

Začátky a první roky (1960–1970)

Motocyklové závody na písecké trati u Dobešického statku se konaly už od roku 1968, kdy se prvníkrát objevily na mapě československých okruhů.
Klub, založený krátce po vzniku Československého Autoklubu (AČR), sdružoval nadšence techniky i motorsportu na úrovni amatérské i závodní.

Autoklub-pisek-hradiste-fotka-arealu

Rozvoj traťové infrastruktury (1970–1990)

V roce 1976 byla trať v hradišťské části Písku výrazně modernizována. Součástí se stala nová asfaltová dráha o délce cca 1 250 m s převýšením až 4 m, určená především pro motokáry, ale později i pro supermoto.
Trať se jezdila proti směru hodinových ručiček s maximální kapacitou až 34 jezdců.

Midrla-doubek-janous-mcr-pisek-372011

Obnova a profesionalizace po roce 1990

Po téměř dvacetiletém období včetně členství ve Svazarmu klub v roce 1990 opět posílil své řady a stal se součástí obnovující se AČR. Trať prošla sérií rekonstrukcí, zmodernizovaly se zázemí, bezpečnostní vybavení i klubové prostory.

Díky tomu se stala stabilní základnou motokár, mini‑moto disciplín, supermota a testovacích jízd pro veřejnost i závodníky.

Autoklub-pisek-soucasnost

Současnost a význam

Dnes Autoklub Hradiště provozuje aktivní kalendář motokárovýchsupermoto závodů, pravidelně pořádá FIM MiniGP, domácí Putovní pohár juniorů i hobby víkendové tréninky.

Areál patří mezi několik licencovaných polygonů v jižních Čechách a slouží také jako centrum bezpečné jízdy. Více než 50 000 řidičů využilo od roku 1998 zdejší areál pro výuku a nácvik bezpečné jízdy – ať už v rámci školení, nebo výcviku pořádaného partnery.