MotokárySZM/Mini motoČtyřkolkySupermotoSkůtrySportovní a společenské akce
 
Motokárová dráha

Provozní řád     Areál Hradiště  

 
Charakteristika trati:
délka: 1250
šířka: 7 - 12 M
převýšení: 4m
směr jízdy: proti směru hod.ručiček
povrch: asfalt
propustnost: 34 jezdců
 
Rekord trati - Motokáry
Patrik Hájek
Orion racing team
Tony Kart / Birel
24.4.2010
čas: 46.646 vteřin     95,23 km/h
Rekord trati - Motocykly
Michal Prášek
ACCR
Honda
11.9.2011
čas: 56.046 vteřin   77,08 km/h
Rekord trati - Supermoto
Pavel Kejmar
ACCR
Husqvarna
23.8.2015
čas: 55.312 vteřin   81,4 km/h

 


 

Písecké ruší řev motorek ze závodiště, hluk překračuje limity

  15:00
 
Hluk při závodech na píseckém Hradišti vadí místním obyvatelům. Podle Autoklubu Hradiště, který závody pořádá, ale nepřekračuje hlukové limity. Nedělní orientační měření městské policie při závodě motocyklů však ukázalo porušení norem.
Lidé v Písku si stěžují na hluk ze závodů Supermoto | (1:04) | video: iDNES.cz
Na startu túruje své motorky dvacet závodníků. Je neděle, půl druhé odpoledne a píseckým Hradištěm se ozývá burácení silných strojů. Začíná finále závodu Supermoto MMČR 2017, kterého se účastní celkem 63 závodníků z České republiky i zahraničí.

Fotogalerie

I přes deštivé počasí si závody nenechali ujít motocykloví nadšenci. Postávají kolem dráhy a sledují jízdu. „Syn má doma malou motorku, tak aby se podíval, jak jezdí velké,“ popisuje Michal Kázecký z Kestřan, který se na závody přijel podívat s rodinou. Přes motory nejsou jeho slova chvílemi téměř slyšet.

„Hluk je tu určitě, ale myslím, že obytná zóna je o kousek dál, a pokud se závody konají jednou za čas a nejsou pravidelně, nemělo by to vadit. Přesunout takové sportoviště někam jinam by byla hodně nákladná záležitost. Lidé se s dráhou museli smířit, už když tady stavěli. Nikdo si dřív nestěžoval, až teď, co jsou tu nové domy,“ zamýšlí se Kázecký.

Právě hluk dělí lidi na Hradišti na dvě skupiny. Jedni tvrdí, že není problém. Ale hlavně ti, kteří žijí v sousedství dráhy, vidí věc opačně.

„Je to katastrofa. Dřív tu závody nebyly tolikrát a když se jezdilo jednou za čas, ještě to šlo. Teď tu motorky hodně řvou skoro každý týden. Kdyby se tu teď měřil hluk, bylo by to hodně přes normu. V sobotu a neděli má být klid, dělají si tam, co chtějí a my to odnášíme,“ popisuje jeden z obyvatel Martin Troják.

Jeho dům stojí na Hradišti od 70. let. „Postavili jsme tu domy za těžké peníze, abychom měli klid a dneska je tu tohle. Myslím, že by se to odrazilo i v ceně našich nemovitostí. Není to v pořádku. Je třeba postavit aspoň protihlukový val,“ říká Martin Troják.

Naměřili 59 až 66 decibelů

Zda hluk limity překračuje, mělo ukázat právě tento víkend při závodech měření hygieniků. Jedině výsledky krajské hygieny jsou totiž závazným ukazatelem. Kvůli deštivému počasí k němu ale nedošlo.

Na místě tak v neděli provedla aspoň orientační měření městská policie. Hlukový limit se pohyboval v rozmezí 59 až 66 decibelů. Norma přitom říká, že by hluk měl být maximálně 50 decibelů.

„Orientační měření podnikla městská policie v minulosti už několikrát a limity byly i tehdy překročeny. Je mi líto, že kvůli desítkám příznivců, kteří se tohoto závodu účastnili, trpí tisíce obyvatel Hradiště zjevně nadměrným hlukem. Nemluvě o dalších přestupcích, kterých se dopustili v blízkosti areálu řidiči,“ komentoval výsledek místostarosta Josef Knot.

Naráží na fakt, že řidiči parkují na zakázaných místech. Knot už před časem na situaci poukázal při otázce vzniku protihlukové vyhlášky v některých částech Písku. Jeho návrh, aby se vztahovala i na Hradiště, tehdy mezi zastupiteli neprošel.

Šéf Autoklubu Hradiště Václav Kudrle naopak tvrdí, že závody splňují všechny normy stanovené na evropské a mezinárodní závody. „Jsou tu techničtí komisaři měřící hluk a splňuje to veškeré parametry. Děláme maximum pro to, aby bylo všechno zabezpečené,“ podotýká Kudrle.

Chtějí vylepšit asfaltové plochy

Dráhy na Hradišti má autoklub v pronájmu, vlastníkem je Svaz technických sportů.

„My jim platíme nájem a vše kompletně zabezpečujeme. Svaz nemá prostředky, zatím není areál oplocený. Přesto, pokud nejsou závody, využívá dráhu písecká veřejnost. Jsou tu autoškoly, děti jezdí cyklistické závody, brusle. Běží tu i průprava mladé generace na motorkách na silniční provoz,“ říká Kudrle s tím, že do budoucna chce o situaci ohledně autoklubu s městem víc mluvit.

„Po dojetí sezony chci více komunikovat s radními a požádat o finanční pomoc stejně, jako investují třeba do sportovní haly, která není v jejich majetku, nebo do lyžařského svahu. Chtěli bychom poprosit, aby se vylepšily asfaltové plochy. Závody tu děláme už 25 let. Bez pomoci města, kromě záštity starostky, zabezpečujeme Písku bezplatnou reklamu, jedou se tu mezinárodní závody, město je v médiích, jezdí sem lidé z celého světa, podporujeme cestovní ruch,“ naznačuje Kudrle.

Podle místostarosty Knota chce město jen jediné: aby představitelé autoklubu dodržovali platné zákony.

„Komunikaci s autoklubem se nebráníme. Snahou města není jakkoli bojkotovat tento druh sportu v Písku. Je ale třeba, aby dodržovali především hygienické normy, tedy hlukovou zátěž, a nedocházelo k nelegálnímu parkování na louce, která je vedena jako zemědělský půdní fond,“ podotýká Knot.

 
 
 
 

 

Sázka na mládí, na Hradišti udělali traťové komisaře z píseckých gymnazistek

Písek – Jako vždy se ctí se zhostili pořadatelé z Autoklubu Hradiště organizace třetího závodu mezinárodního mistrovství republiky v motokárách.

včera 15:07
SDÍLEJ:

Václav KudrleFoto: Deník/ Jan Škrle

Mrzela je pouze nižší jezdecká účast. Přijelo celkem 74 pilotů. „Je to málo, ale bohužel takový je reálný stav," posteskne si ředitel závodu Václav Kudrle. „Je to otázka spíše pro vedení Autoklubu, jak motivovat jezdce k větší účasti. Pro nás jako organizátora závodu se ale nic nemění. Musíme jet na plný plyn, jako kdyby bylo pilotů sto padesát," podotkne.

Novinkou závodu byly nové mladé tváře v rolích traťových komisařů. „Za to bych chtěl poděkovat píseckému gymnáziu a především jeho řediteli Petru Píchovi. Udělali jsme nábor zejména traťových komisařek. Převážná většina jsou totiž skutečně slečny," usměje se Kudrle. „Mladou generaci jsme proškolili. Jsou inteligentní a komunikativní. Fungují velice zodpovědně," nešetří chválou. „Tím jsme doplnili naši stálou sestavu pořadatelů."

Právě na písecké gymnazisty se chtějí na Hradišti do budoucna zaměřit. „Pokud budou mít studenti zájem, tak je budeme i nadále připravovat na traťové komisaře," tvrdí. „V září pro ně připravíme soutěž o nejlepší závodnici na motokárách. Poháry bude předávat sám ředitel gymnázia."

Sezona na Hradišti se přehoupla do své druhé poloviny. „Čeká nás ještě rakouský šampionát motokár v závěru července a na začátku září mezinárodní mistrovství republiky v supermotu," dává Kudrle nahlédnout do termínové listiny pro zbytek roku.
Zdroj: http://ceskobudejovicky.denik.cz/ostatni_region/sazka-na-mladi-na-hradisti-udelali-tratove-komisare-z-piseckych-gymnazistek-20170703.html

 

V Písku na Hradišti pořádají velké motoristické závody už pětadvacet let

Písek – Již dlouhých pětadvacet let pořádají v Písku na Hradišti velké motoristické závody. Poprvé se zde uskutečnil pohárový závod motokár 13. června 1992.

22.5.2017
SDÍLEJ:

Václav KudrleFoto: Deník/ Jan Škrle

Písecký Autoklub, to však není jen bohatá historie, ale také živá současnost. I v letošní sezoně se mohou příznivci motoristického sportu těšit na velké podniky.

Ještě než se v Písku letos začalo závodit, uskutečnilo se na Hradišti soustředění motokárových jezdců a kartingová akademie. „Byli tady jezdci z celé republiky, kteří byli školeni na sezonu," informuje předseda Autoklubu Hradiště Václav Kudrle.

Zkušení organizátoři už za sebou mají také dva velké závody a oba byly v supermotu. Tím prvním byla premiéra otevřeného rakouského šampionátu, na který o týden později navázalo mezinárodní mistrovství České republiky.

„Na rakouské mistrovství přijelo sto šestnáct závodníků. Vyšlo i počasí a závody měly úžasnou atmosféru. Bylo to perfektní," pochvaloval si Kudrle. „Byli jsme osloveni rakouskou stranou a jsme rádi, že jsme na tuto možnost kývli. Rozšiřuje to komunikaci v příhraničním styku a propojení spolupráce obou stran. Rakušané mají v supermotu širší základnu než my a funguje to tam. Maximálně jsme jim vyšli ve všem vstříc a vedení rakouského supermota bylo s průběhem závodu moc spokojeno. Rakouské mistrovství pojedeme i příští rok. Byli bychom rádi, aby víc českých jezdců startovalo v Rakousku a Rakušané zase u nás. Prospělo by to oběma stranám," je přesvědčen.

Na domácím šampionátu byla účast prakticky poloviční. „Padesát devět jezdců, to je málo," připustí. „Je škoda, že se kryje termín našeho mistrovství s rakouským. Ale to není otázka na nás," povzdychne si.

 

Další velkou akcí bude na Hradišti 3. – 4. června mezinárodní mistrovství republiky malých motocyklů. „Ze šestidílného seriálu se jedou jenom dva v České republice. Další dva jsou na Slovensku a dva v Maďarsku," uvádí Kudrle.

V létě přijdou na řadu motokáry. V polovině června to bude pohárový závod a na začátku července mezinárodní mistrovství republiky. „Bohužel klesá i účast v této disciplíně," posteskne si Kudrle.

V září se na jih Čech vrátí supermoto. Druhý závod domácího šampionátu bude Písek hostit 3. září. „Chtěli bychom na tento závod pozvat také Rakušany, aby rozšířili jezdecké pole.

V kalendáři píseckého Autoklubu je plánována také celá řada komerčních akcí. „Ty jsou naprosto nezbytné, abychom vůbec mohli celou sezonu utáhnout," má zcela jasno.

Jedna věc Kudrleho trápí. „Budeme jednat s vedením Svazu technických sportů Prácheňsko, který je majitelem areálu. My jsme v něm v nájmu. Je třeba více komunikovat. Areál je volně přístupný, což pro pořádání závodů není ideální. Musíme zabezpečovat jeho střežení v nočních hodinách, aby nedošlo v depu k nějakým krádežím. Zajištění bezpečnostní služby je samozřejmě nákladná záležitost," upozorňuje.

„Svazu technických sportů platíme nájem. Ale potřebujeme, aby byl areál zabezpečený. Do budoucna by měl být oplocený. Je třeba dodělat rozvody elektriky. Údržba celého komplexu je na nás," uvádí. „Za pomoc bychom chtěli poděkovat krajskému úřadu i městu Písek. Budeme ale intenzivně jednat s Radou a vedením města. Motoristický sport je finančně obrovsky náročný a věřím, že nám pomůže s financováním úpravy povrchu dráhy, abychom mohli pokračovat dál. Situace je rok od roku složitější. Máme trať s největší tradicí v republice, ale pomalu nám stárne. Abychom tady tento sport udrželi, tak budeme potřebovat nějakou větší podporu," uvědomuje si Václav Kudrle.

Je nedílnou součástí Autoklubu Hradiště. Jan Durdil i v jednaosmdesáti letech dohlíží na průběh motoristických závodů. Při mezinárodním mistrovství republiky v supermotu byl činovníkem životního prostředí. „Měli jsme se zeťákem půjčovnu motokár. Seznámil jsem se s panem Kudrlem, který mě přivedl k závodům. Ekologa už dělám asi čtrnáct let," říká zkušený funkcionář. Ředitel píseckých závodů Václav Kudrle ho chválí: „Pravidelně nám pomáhá zabezpečovat všechny akce. Za to mu patří velký dík. Ocenění k loňským osmdesátinám dostal od nás i od Autoklubu z Prahy. Hlavně, aby mu ten elán vydržel co nejdéle," přeje si Kudrle. „Budu se snažit," s úsměvem opáčí Durdil.

Autor: Pavel Kortus

Dnes je: Sobota 16.prosinec.2017
Svátek má:
 Albína
Dráha
Mapa
Mapa online:
Počasí
Naši partneři

 

 

 

 

 


 

 

 

 


Návštěvnost

Design by:
Autoklub-Písek